تابلو فرش

تابلو فرش، فرش دیواری سلطنتی یا فرش تصویری نمونه ای از یک فرش تزئینی دیواری است که با قاب های دیواری در اندازه های مختلف موجود است. برای بافتن این نوع فرش معمولاً از ابریشم، نخ های طبیعی، نخ های پنبه ای، پشمی و اکریلیک استفاده می شود. نخ ابریشم به دلیل ظرافت و زیبایی خاصی که دارد، قیمت و ارزش فرش را بیشتر می کند. تابلو فرش ترکیبی فوق العاده از دو هنر زیبا و مهم تاریخی یعنی نقاشی و قالی بافی است. امروزه تابلو فرش دستباف های ایرانی، مانند سایر صنایع دستی ایرانی، به طور گسترده در دسترس هستند و در دو نوع دستباف و ماشینی عرضه می شوند. در ادامه با این فرش های دیواری کوچک بیشتر آشنا خواهید شد.

لینک مشاهده محصولات:
فرش دستباف، فرش دستباف ابریشم، فرش دورو دستباف، پشتی دستباف،
فرش ترکمن دستباف، تابلو فرش دستباف، فرش ماشینی

                          تلفن تماس: ۷۳۴۴ ۹۱۵ ۹۱۲ (۹۸+)

نکات مهم هنگام خرید تابلو فرش آنلاین

از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت تابلو فرش می توان به تراکم بافت، تنوع رنگ و دستبافت یا ماشینی بودن آن اشاره کرد. هرچه تراکم بافت فرش بیشتر باشد، قیمت آن بالا تر است و ظرافت و جلوهٔ بیشتری خواهد داشت.

توصیه می شود هنگام خرید تابلو فرش به سراغ مدل های خیلی کوچک نروید؛ زیرا ظرافت و زیبایی کار در مدل های با ابعاد بزرگ تر بهتر تشخیص داده می شود.

هنگام خرید تابلو فرش، همیشه به اطلاعاتی که پشت آن درج شده است توجه کنید. جدا از شناسنامهٔ فرش و اطلاعاتی که پشت آن درج شده است، پشت فرش را به دقت نگاه کنید تا انحرافات بافت مشخص شود. این انحرافات وقتی از جلو به فرش نگاه می کنید مشخص نیستند. علاوه بر این، برای بررسی دقت و تراکم به پشت فرش نگاه کنید.

تابلو فرش های ابریشمی گران تر از انواع دیگر هستند؛ به همین دلیل باید از اصل بودن نخ ابریشی که در تابلو فرش به کار رفته است اطمینان حاصل کنید. با بررسی تار های تابلو فرش می توانید این کار را انجام دهید. تار های تابلو های ابریشمی معمولاً ظریف تر و درخشان تر از دیگر انواع نخ هستند.

هنگام خرید و انتخاب تابلو فرش، به سراغ طرح های ظریف تر بروید. هرچه بافت ظریف تر باشد، ارزش آن بیشتر است و می تواند سرمایه گذاری بلندمدتی برای شما باشد.

معناشناسی رنگ فرش

تابلو فرش

  • رنگ قرمز در تابلو فرش: قرمز بین ایرانیان باستان رنگی مقدس و نماد آتش بوده است. در طول تاریخ از رنگ قرمز در فرش های معمولی و فرش های دیواری (تابلو فرش) استفاده می شده است. این رنگ نشان دهندهٔ آتش، گرما، شادی، زندگی و ثروت است.
  • رنگ آبی در تابلو فرش: رنگ آبی نشانهٔ خودشناسی، عرفان و حکمت است. سایر معانی مرتبط با رنگ آبی عبارتند از: صداقت، دوستی، زندگی پس از مرگ و قدرت.
  • رنگ طلایی در تابلو فرش: این رنگ نماد تجمل، ثروت و اشرافیت در طرح های تابلو فرش است و مناسب خانواده ها و حاکمان اشرافی است.
  • رنگ سفید در تابلو فرش: سفید نماد پاکی، معصومیت، صلح و آرامش است. از این رنگ همچنین برای القای حس تمیزی و تازگی استفاده می شود.
  • رنگ سبز در تابلو فرش: رنگ سبز نماد بهشت و قداست است. این رنگ همچنین با جوانه زدن گیاه پس از زمستان و امید و برکت و بهار مرتبط است.
  • رنگ قهوه ای در تابلو فرش: این رنگ نماد خاک، زمین و حاصلخیزی است و در قالی و تابلو فرش ایرانی نیز برای بیان همین معانی به کار می رود.
  • رنگ مشکی در تابلو فرش: این رنگ هم نشان دهندهٔ قدرت و هم تاریکی است. رنگ سیاه رنگ زمینه یا رنگ اصلی در قالی و قالی بافی نیست. این رنگ معمولاً برای تمایز بین الگو های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • رنگ نارنجی در تابلو فرش: نارنجی رنگ شادابی و نشاط است و در خانه های ایرانی برای ایجاد حس مهمان نوازی از آن استفاده می شود.
  • رنگ بنفش در تابلو فرش: این رنگ به تنهایی می تواند احساس تنهایی، غم، شادی و عشق را برانگیزد.

استفاده از تابلو سلطنتی در دکوراسیون دیوار

استفاده از تابلو فرش سلطنتی در دکوراسیون دیوار

اگر در دکوراسیون منزل خود به سبک های کلاسیک علاقه مند هستید، تابلو فرش های سلطنتی بهترین گزینه برای شما هستند. تابلو فرش ها اصالت، شکوه و حالتی نوستالژیک را وارد فضای زندگی شما می کنند که نقاشی های دیواری معمولاً فاقد آن هستند. تابلو فرش ها در ایران در طرح ها و نقش های متنوعی بافته و تولید می شوند. تنوع زیاد، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا طرحی را انتخاب کنید که مکمل دکوراسیون خانه شماست.

هنگام انتخاب تابلو فرش، بسیار مهم است که در نظر داشته باشید که می خواهید آن را روی کدام دیوار آویزان کنید. اگر دیوار کوتاه باشد، تابلو فرش های افقی به بلند تر نشان دادن سقف کمک می کنند. استفاده از تابلو فرش های عمودی در اتاق هایی با سقف بلند بیشتر به چشم می آید.

آویزان کردن تابلو فرش در فضایی که نور مناسبی دارد به زیبا جلوه دادن آن در فضا کمک می کند. سعی کنید از نورپردازی ملایم و زیبا در اطراف تابلو فرش استفاده کنید. اگر تابلو فرش شما بزرگ است، آن را روی دیوار اصلی خانه آویزان کنید.

قیمت تابلو فرش

قیمت تابلو فرش

تابلو فرش های دیواری ایرانی ترکیبی چشم نواز از نقاشی و قالی بافی هستند. تابلو فرش های دستبافت به خصوص اگر ابریشم باشند قیمت بالایی دارند؛ زیرا با ظرافت عالی و در طرح های مختلف بافته می شوند. تابلو فرش های ماشینی در طرح ها و تراکم های مختلف 700 شانه و 500 شانه بافته می شوند. قیمت این نوع تابلو فرش نسبت به انواع دستبافت بسیار کمتر است.

تابلو فرش ها معمولاً در قاب های چوبی نفیس و طرح داری قرار می گیرند که جلوه و شکوه قابل توجهی به آن می بخشد.

 

جمع بندی

همانطور که اشاره شد، تابلو فرش ها در دو نوع دستبافت و ماشینی به بازار عرضه می شوند. تابلو فرش را باید متناسب با نوع دکوراسیون منزلتان بخرید. برای اینکه از کیفیت و اصالت تابلو فرش مطمئن شوید، آن را بدون قاب بخرید. بهترین راه نگهداری از آن نیز، دور نگه داشتنش از رطوبت و نور خورشید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.