تابلو فرش دستباف

همانطور که می دانید فرش های ایرانی در سراسر دنیا شهرت و محبوبیت خاصی دارند. امروزه تابلو فرش دستباف ایرانی به سراسر دنیا صادر می شوند و جایگاه ویژه ای دارند.

تابلو فرش دستباف ایرانی هم در داخل کشور و هم در خارج از آن طرفداران بسیاری دارد و می توان از آن برای یک دکوراسیون شیک و لوکس استفاده کرد. برای خرید یک تابلو فرش دستباف باید نکات خاصی را مد نظر قرار دهیم که در مقالهٔ پیش رو به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

لینک مشاهده محصولات:
فرش دستباف، فرش دستباف ابریشم، فرش دورو دستباف، پشتی دستباف،
فرش ترکمن دستباف، تابلو فرش دستباف، فرش ماشینی

                          تلفن تماس: ۷۳۴۴ ۹۱۵ ۹۱۲ (۹۸+)

تابلو فرش دستباف

تابلو فرش دستباف نوعی فرش است که آن را برای تزئین به دیوار آویزان می کنند. طرح تابلو فرش های ایرانی با فرش های معمولی کاملاً متفاوت است. این تابلو های زیبا اغلب از ابریشم مرغوب بافته می شوند. نمونه های ارزان تری هم هستند که از نخ های پشمی بافته شده اند و بسیار چشم نواز به نظر می رسند. این فرش های کوچک معمولاً داخل قاب قرار می گیرند و بر روی دیوار نصب می شوند؛ اما بسیاری از مردم تمایل دارند این اثر هنری زیبا را بدون قاب بر روی دیوار منزل یا محل کار خود قرار دهند.

استفاده از تابلو فرش دستباف می تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل و محل کار شما ببخشد. فرش های دستباف ایرانی در دنیا بسیار معروف هستند و یک اثر هنری فوق العاده به حساب می آیند.

راهنمای خرید تابلو فرش دستباف و ماشینی

تابلو فرش دستباف

برای خرید تابلو فرش باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید. در صورت نداشتن اطلاعات کافی احتمال خرید یک محصول بی کیفیت با قیمت بسیار بالا، زیاد است. در این قسمت از مقاله شما را با نکات خرید فرش و تابلو فرش ایرانی آشنا می کنیم.

  1. گرفتن تصمیم جدی برای خرید تابلو فرش

اغلب افراد برای خرید تابلو فرش سردرگم می شوند و از تصمیم خود مطمئن نیستند. از آنجایی که تابلو فرش های دستباف اغلب گران هستند، پیشنهاد می کنیم حتماً قبل از خرید تصمیم جدی بگیرید و دلیلی منطقی برای این کار خود پیدا کنید؛ زیرا ممکن است بعد از مدت کوتاهی پشیمان شوید.

تابلو فرش، منزل و محل کار شما را بسیار زیبا می کند و می توانید از تماشای آن لذت ببرید؛ اما کارآیی دیگری ندارد. بنابراین اگر از نظر مالی مشکل دارید خرید یک تابلو فرش توجیه اقتصادی ندارد.

  1. انتخاب نوع تابلو فرش

تابلو فرش ها به طور کلی در انواع مختلف دستباف، ماشینی و کلاریس دسته بندی می شوند. در این بین، نوع دستباف نسبت به دو مدل دیگر گران تر است. همانطور که می دانید دستان هنرمند قالیبافان ایرانی فرش های دستباف را می بافند و به عبارت دیگر روح دارند. اگر به دنبال تابلو فرشی با ارزش هنری بالا هستید، پیشنهاد می کنیم حتماً نوع دستباف آن را خریداری کنید. علاوه بر زیبایی، این آثار هنری بی نظیر سرمایه گذاری خوبی هستند و می توانید در آینده آن ها را با قیمت بالا تری به فروش برسانید.

اگر به دنبال یک اثر هنری زیبا و مقرون به صرفه هستید پیشنهاد می کنیم به سراغ تابلو فرش های ماشینی بروید. این مدل از تابلو ها هم زیبایی خاصی دارند و نسبت به نمونه های دستباف، ارزان تر هستند.

تابلو فرش های کلاریس هم در نوع خود بسیار جذاب و زیبا هستند. در این مدل به جای بافت، با استفاده از چاپ دیجیتال طرح موردنظر را بر روی تابلو فرش چاپ می کنند. این مدل از تابلو فرش ها بسیار ارزان تر از نمونه های قبلی هستند و تنوع زیادی دارند. همچنین شما می توانید طرح انتخابی خود را بر روی آن ها چاپ کنید.

  1. ابعاد مناسب را پیدا کنید

ابعاد مناسب را پیدا کنید

اغلب خریداران قبل از خرید تابلو فرش به ابعاد آن فکر نمی کنند و عموماً بعد از خرید به اشتباه خود پی می برند. از آنجایی که برای خرید تابلو فرش دستباف باید مبلغ قابل توجهی پرداخت کنید، پیشنهاد می کنیم حتماً اندازهٔ مناسبی از آن را، با توجه به دیوار های منزل یا محل کار خود انتخاب کنید.

تابلو فرش ها معمولاً در اتاق پذیرایی یا نشیمن نصب می شوند و برای راهرو ها، اتاق خواب و آشپزخانه گزینهٔ مناسبی نیستند. ابعاد تابلوی انتخابی باید متناسب با دیوار مورد نظر باشد تا زیبایی دکوراسیون شما را چندین برابر کند و جلوهٔ خاصی به اتاق ببخشد.

  1. انتخاب تابلو فرشی با رنگ بندی مناسب

بعد از انتخاب نوع و اندازهٔ تابلو فرش زمان آن رسیده که ترکیب رنگ استفاده شده در طرح های مختلف را بررسی کنید. هنگام خرید تابلو فرش دستباف حتماً مدلی را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد و با سایر تزئینات موجود در اتاق هارمونی داشته باشد.

از آنجایی که تار و پود فرش های دستباف با مواد طبیعی رنگ می شود، شما می توانید رنگ های زیبا تر و باکیفیت تری در این آثار هنری ببینید که ماندگاری و مقاومت بیشتری دارند؛ اما نسبت به رنگ های مصنوعی براقیت و وضوح کمتری دارند. رنگ های استفاده شده در تابلو فرش باید ترکیبی از رنگ های مکمل باشد که با دیوار ها، پرده ها، مبلمان و فرش استفاده شده در منزل همخوانی داشته باشد.

  1. انتخاب بافت مناسب

انتخاب بافت مناسب

اگر برای خرید مراجعه کرده باشید احتمالاً تفاوت قیمت در نمونه های هم اندازه برای شما هم عجیب بوده است.

به طور کلی کیفیت و نوع بافت بر روی قیمت فرش تأثیر به سزایی دارد و می تواند تفاوت های بسیاری ایجاد کند. زمان خرید تابلو فرش به تعداد رج، ظرافت بافت و مواد اولیهٔ استفاده شده در فرش دقت کنید. هرچه تعداد بافت گره ها بیشتر باشد، فرش کیفیت و قیمت بالا تری دارد. تابلو فرش ها از نظر ظرافت به دو مدل درشت بافت و ریز بافت تقسیم می شوند که مدل ریز بافت به دلیل تراکم بالا تر و زیبایی بیشتر، کمی گران تر از مدل درشت بافت است.

علاوه بر موارد گفته شده، نوع الیافی که در بافت فرش مورد استفاده قرار گرفته هم اهمیت زیادی دارد. تابلو فرش های با الیاف ابریشم بسیار ظریف تر از تابلو فرش های بافته شده از پشم و پنبه هستند و قیمت بالا تری هم دارند.

 

جمع بندی

همان طور که در مقاله گفته شد تابلو فرش دستباف یک اثر هنری بی نظیر است که می تواند زیبایی محیط زندگی و محل کار شما را دو چندان کند. علاوه بر این، امروزه خرید و فروش تابلو فرش های دستباف نوعی تجارت و سرمایه گذاری است و شما می توانید با خرید یک تابلو فرش ابریشمی زیبا، سرمایه گذاری خوبی برای آینده داشته باشید.

برای یک خرید عالی و بی نقص پیشنهاد می کنیم علاوه بر بالا بردن اطلاعات خود از فردی قابل اعتماد و متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا انتخاب درست و مناسبی داشته باشید.

یادتان باشد بعد از خرید تابلو فرش دستباف حتماً از فروشنده درمورد نحوهٔ مراقبت و نگهداری از آن هم اطلاعات کافی بگیرید تا ناخواسته موجب آسیب رساندن به طرح و بافت فرش نشوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.