فرش

قدمت فرش به سال های بسیار دور باز می گردد. هنگامی که ایرانی ها شروع به بافتن کفپوش های مختلف با مواد مصنوعی و طبیعی کردند، هیچ کس فکر نمی کرد که روزی فرش های ایرانی در تمام جهان شناخته شوند و طرفداران بسیاری داشته باشند. فرش ها نقش یک پوشاننده بسیار مقاوم را برای منازل ایفا می کنند که علاوه بر زیبایی، گرمای بی نظیری به خانه شما عزیزان می بخشند. انتخاب فرش مناسب کمی دشوار است و به تجربه نیاز دارد. فرش ها به طور کلی، در دو نوع دستباف و ماشینی عرضه می شوند. برای تهیه نمونه های فرش دستباف، بافنده باید وقت و انرژی بسیار زیادی صرف کند؛ به همین دلیل قیمت و ارزش بالا تری نیز دارند. مدل های فرش ماشینی قیمت های متنوعی دارند و همه مردم قادر به تهیه آن ها هستند.

لینک مشاهده محصولات:
فرش دستباف، فرش دستباف ابریشم، فرش دورو دستباف، پشتی دستباف،
فرش ترکمن دستباف، تابلو فرش دستباف، فرش ماشینی

                  تلفن تماس: ۷۳۴۴ ۹۱۵ ۹۱۲ (۹۸+)

مزایای استفاده از فرش

فرش

اگر قصد دارید از فرش برای پوشاندن کف منزل خود استفاده کنید، لازم است مزایای آن را با دقت زیاد بررسی کنید و با اطمینان خاطر به تهیه آن بپردازید.

1) مقرون به صرفه: فرش ها، نسبت به نصب انواع لمینت، کاشی‌ های وینیل لوکس و چوب ها مقرون به صرفه تر هستند و با قیمت کمتری ارائه می شوند.

2) گرم کننده: یکی از کاربرد های قابل توجه فرش، عایق بندی زمین است که به سرما اجازه ورود نمی دهد و در فصول سرد سال، احساس گرما و راحتی بیشتری را برایتان به ارمغان می آورد.

3) جذب صدا: فرش ها صدای راه رفتن شما و کودکان پر سر و صدایتان را می کنند. در این صورت اگر در طبقات بالا سکونت دارید، ساکنین طبقه پایین، از این صدا ها اذیت نمی شوند.

4) افزایش ایمنی: با وجود فرش ها، احتمال لیز خوردن بسیار کاهش پیدا می کند. فرش امنیت کودکان و بزرگسالان را افزایش می دهد.

5) زیبایی: با استفاده از فرش های زیبا و جذاب، نمای بهتری از منزل خود ارائه دهید و دکوراسیونی بی نظیر داشته باشید.

6) پوشاننده مناسب: اگر مشکلی برای کف منزل شما پیش آمده و برطرف کردن آن بسیار گران قیمت است، انتخاب فرش ها برای پوشاندن آن کار عقلانی و درستی است.

7) نگهداری ساده: تمیز کردن و نگهداری فرش ها بسیار ساده است. نیاز نیست که آن ها را به طور مداوم تمیز کنید؛ فقط باید مراقب باشید که مواد رنگی و سایر موارد آسیب زا بر روی فرش ها نریزند.

معرفی الیاف مختلف فرش

معرفی الیاف مختلف فرش

همان طور که بیان کردیم، فرش ها در انواع مختلفی ارائه و با الیاف متفاوتی بافته می شوند. اگر شما قصد خرید آن ها را دارید، لازم است با هر یک از این الیاف آشنا شوید و بهترین نمونه را برای خود خریداری کنید. اکنون به ذکر برخی از آن ها می پردازیم.

  • نایلون

اولین و پرطرفدار ترین الیافی که برای بافتن فرش استفاده می شود، نایلون نام دارد. دلیل معروفیت آن، نرمی و مقاومت مثال زدنی آن نسبت به الیاف دیگر است. بسیاری از کارشناسان ادعا می کنند که نایلون جزء محبوب ترین الیاف فرش به حساب می آید و کاربرد بسیار زیادی دارد. الیاف نایلون در صدر تمام الیاف مصنوعی قرار می گیرند و کیفیت بی نظیری در مقابل کپک، پوسیدگی و ساییدگی ارائه می کنند.

قیمت مقرون به صرفه ای دارد و از پشم ارزان تر است؛ اما نسبت به سایر الیاف مصنوعی قیمت بالا تر و کیفیت بهتری دارد. اگر از فرش های نایلونی به خوبی مراقبت کنید، حدود ۱۲ الی ۱۵ سال برایتان کار خواهند کرد و منزل شما را بسیار جذاب نشان می دهند.

  • پلی پروپیلن

از دیگر الیاف های کاربردی در بافت فرش، می توان پلی پروپیلن را نام برد. پلی پروپیلن نمونه مصنوعی پشم است که در فرآیند تولید فرش کاربرد بسیار زیادی دارد. اغلب در برابر لکه ها ماندگاری بالایی دارد، اما مستعد جذب لکه هایی مانند روغن است. خبر خوب این است که لکه ها به سادگی از بین می روند، فقط به کمی سفید کننده، صبر و حوصله برای تمیز کردن آن احتیاج دارید. اغلب قیمت پایین تری نسبت به نایلون دارند و از الیاف مصنوعی دیگر مانند پلی استر و اکریلیک گران تر هستند.

  • پلی استر

پلی استر یک الیاف مصنوعی مناسب برای تولید فرش است. از آن جایی که انسان ها آن را ساخته اند، هیچگونه حساسیتی برای انسان ها ندارد و رنگ ها را به خوبی در خود نگه می دارد. دلیل شهرت این الیاف، نگهداری رنگ به مدت زیاد و جلوگیری از آسیب دیدن آن است. نوع دیگر فرش های پلی استر، پلی استر پد نام دارد. این نمونه، از بطری های بازیافتی آب ساخته شده و به دلیل اینکه دوستدار محیط زیست است، طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد.

 پلی استر نیز مانند الیاف دیگر، مشکلات خاص خود را دارد. به عنوان مثال، به سادگی مسطح شده و دیگر به حالت اصلی خود باز نمی گردد؛ به همین دلیل برای مناطق پر تردد انتخاب خوبی نیست. همچنین اگر لکه ای بر روی آن بریزد به سادگی پاک نمی شود.

کدام فرش از انواع دیگر آن بهتر است ؟

پلی استر

برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که نمی توانیم یک فرش را به عنوان بهترین یا بدترین فرش موجود در دنیا معرفی کنیم، چنین چیزی اصلا وجود ندارد. فرش های مختلف با ویژگی های مثبت و منفی در بازار هستند. این وظیفه شما است که به خوبی بگردید و بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید. فرش ها با توجه به تراکم، مدل، شانه، رنگ و غیره از یکدیگر جدا و به انواع مختلفی تبدیل می شوند. در نهایت، شما باید با توجه به نیاز خود و اندازه و سبک منزلتان، بهترین مورد را خریداری کنید و از آن بهترین استفاده را ببرید.

 

نتیجه گیری

به طور کلی فرش های مختلف با ساختار های متفاوت در بازار موجود هستند. اگر به دنبال پوشاندن زمین منزل خود هستید، پیشنهاد ما این است که با توجه به الیاف مختلف، بهترین نمونه را برای منزل خود انتخاب کنید تا در عین زیبایی، نیاز هایتان را نیز برطرف سازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.