فرش ابریشم

فرش های ابریشمی جزء گران قیمت ترین فرش های جهان هستند که طرح هایی بسیار پیچیده و رنگ هایی زنده دارند و نگاه کردن به آن ها به شما حس شادابی می دهد. اکثر افرادی که فرش ابریشم می خرند، بیشتر از آن به عنوان تابلو فرش روی دیوار استفاده می کنند. اگر قصد دارید که بیشتر با این فرش آشنا شوید، در این مقاله با ما همراه باشید.

لینک مشاهده محصولات:
فرش دستباف، فرش دستباف ابریشم، فرش دورو دستباف، پشتی دستباف،
فرش ترکمن دستباف، تابلو فرش دستباف، فرش ماشینی

                          تلفن تماس: ۷۳۴۴ ۹۱۵ ۹۱۲ (۹۸+)

فرش ابریشمی ایرانی

فرش های ابریشمی ایرانی بهترین نمونه های فرش ابریشمی هستند. فرش های ایرانی درخشندگی طبیعی و نرمی دارند، احساس بسیار خوبی به شما می دهند و طرح های این مدل فرش بسیار زیبا هستند.

همانطور که می توان انتظار داشت، فرش های ابریشمی به طور قابل توجهی از فرش های پشمی یا پنبه ای گران تر هستند؛ زیرا برای به دست آوردن نخ ابریشم باید از مقدار بسیار زیادی پیلهٔ پروانه استفاده کرد. برای همین است که گاهی اوقات بعضی از فروشندگان، فرش های ابریشم مصنوعی را به جای ابریشم واقعی به بعضی از مشتریان می فروشند.

ویژگی های فرش های ابریشم

فرش ابریشم

برای دانستن ویژگی های فرش ابریشم باید بدانید که اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد درخشندگی فرش است. الیاف طبیعی ابریشم به طور طبیعی براق هستند. برای همین فرش هایی که از ابریشم تهیه شده باشند، درخشندگی بسیار زیادی دارند.

ویژگی بعدی فرش های ابریشم، قیمت بسیار بالای آن هاست. قیمت فرش ابریشم قطعاً از فرش های پشمی و پنبه ای بیشتر است؛ اما این را هم بدانید که بافندگان فرش ابریشم تمام تلاش خود را می کنند تا در ازای گران بها بودن فرش، بهترین کیفیت را به شما ارائه دهند.

برای درک بهتر تفاوت فرش ابریشم و فرش های معمولی دیگر، کافی است که دو فرش را در کنار هم دیگر قرار دهید. در فرش های ابریشم گره های فرش محکم تر و تعدادشان بیشتر است. اگر دست خود را به آرامی روی فرش ابریشم بکشید، متوجه ظاهر شاداب تر و نرم تر فرش ابریشم نسبت به نمونه های معمولی خواهید شد.

فرش ابریشم مصنوعی در مقابل فرش ابریشم طبیعی

ابریشم مصنوعی در مقابل طبیعی

فرش ابریشم اصیل ایرانی کاملاً از ابریشم طبیعی ساخته می شود. همان طور که می دانید این ابریشم از پیلهٔ کرم ابریشم درست می شود. در واقع پیله کرم ابریشم یک پروتئین فیبری است که از اسید های آمینه تشکیل شده است. به همین دلیل افراد برای برداشت طبیعی ابریشم باید پیله های کرم ابریشم را به آرامی و با دقت بجوشانند و آن را به صورت الیاف منفرد بپیچند و نخ های ابریشم را آماده کنند.

ابریشم های مصنوعی از الیاف مصنوعی تهیه می شوند. برای تهیه این ابریشم از سلولز خالص استفاده می شود. این ماده در فرآیند پیچیده ای قرار می گیرد که در طی آن مواد شیمیایی دیگری به سلولز استفاده می شود. پس از انجام این فرآیند ها، یک نوع نخ ابریشم مصنوعی به وجود می آید که ظاهری درخشان و نرم دارد و می توان از آن فرش ابریشم بافت.

اگر نخ های طبیعی و مصنوعی ابریشم را ببینید، احتمالاً متوجه تفاوتی بین آن ها نخواهید شد؛ اما خوب است بدانید که بین این دو تفاوت های بسیار زیادی هست. یکی از این تفاوت ها میزان نرمی است. وقتی ابریشم طبیعی را لمس می کنید، کاملاً نرمی آن را احساس می کنید؛ اما وقتی دست به ابریشم مصنوعی می زنید، درست است که نرمی را احساس می کنید؛ ولی در این بین احتمالاً احساس کمی سختی خواهید کرد که این سختی در ابریشم طبیعی نیست.

فرش ابریشم اگر تماماً از نخ طبیعی ابریشم بافته شده باشد، دوام بسیار خوبی دارد؛ زیرا نخ ابریشم طبیعی استحکام فوق العاده ای دارد که حتی از مدل های نایلونی نیز بیشتر است. به همین دلیل است که نخ ابریشم در میان انواع نخ ها جزو نخ های قوی و بادوام است. فرشی که تماماً از ابریشم طبیعی باشد، می توان با نگهداری و مراقبت درست تا نسل ها از آن استفاده کرد.

این در حالی است که فرش ابریشم بافته شده از نخ ابریشم مصنوعی دوام بسیار کمتری دارد. ابریشم مصنوعی استحکام کششی کمتری دارد، شکننده تر است و فرش های بافته شده با آن، راحت تر از نمونه های طبیعی آسیب می بینند.

فرشی که از ابریشم مصنوعی بافته شده باشد، پس از گذشت چند سال ظاهری کهنه به خود خواهد گرفت و به همین دلیل نمی توان از آن نگهداری کرد.

معایب خرید فرش های ابریشمی مصنوعی

معایب خرید ابریشم مصنوعی

هنگامی که افراد برای خرید فرش ابریشمی می روند، با خود می گویند که چرا باید فرش های ابریشمی بسیار گران قیمت بخرند؛ در حالی که می توانند فرش های مصنوعی ابریشمی را با قیمت بسیار کمتری بخرند؟

برای پاسخ به این سؤال باید گفت که فرش ابریشم مصنوعی معایب بسیار زیادی دارد. درست است که شما برای خرید فرش ابریشمی مصنوعی هزینه کمتری می پردازید؛ اما باید بدانید که بعد از گذشت چند سال و با کهنه شدن فرش مجبور خواهید شد که آن را تعویض کنید. به همین خاطر هزینه ای که برای چندین فرش در طول سال ها می دهید، تقریباً با یک فرش ابریشمی طبیعی که می تواند سال های بسیار طولانی دوام بیاورد برابر است.

چگونگی تشخیص دادن فرشی که واقعاً از الیاف طبیعی ابریشم بافته شده است

  • راه اول

الیاف را با کف دست با سرعت مالش دهید. اگر فرش شروع به گرم شدن کرد، از الیاف طبیعی است؛ اما اگر کمی احساس خنکی کردید، باید بدانید که فرش از مواد مصنوعی ساخته شده است.

  • راه دوم

راه دوم این است که قسمت بسیار کوچکی از فرش را روی حرارت بگذارید. ابریشم واقعی بوی موی سوخته می دهد که طبیعی است؛ اما ابریشم مصنوعی بوی کاغذ سوخته می دهد.

 

نتیجه گیری

فرش دستباف ابریشم جزء فرش های گران قیمت است و زیبایی خاص خودش را دارد. ما در این مقاله، برای آشنایی بیشتر شما با فرش های ابریشم، درمورد آن ها توضیح دادیم و به مهم ترین ویژگی های یک فرش ابریشمی طبیعی اشاره کردیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.