فرش تمام ابریشم دستباف

فرش ابریشم دستباف یکی از نفیس ترین و ارزشمند ترین جلوه های هنر اصیل ایرانی است. فرش تمام ابریشم دستباف ایرانی شهرتی جهانی دارد و در تمام جهان طرفداران زیادی دارد. اولین چیزی که از این فرش ها به ذهنمان می رسد، قیمت بسیار بالای آن ها است. اما مطمئن باشید هزینه ای که برای تهیه این فرش ها می کنید، ارزشش را دارد. ما در این مقاله درمورد تمامی نکاتی که لازم است در رابطه با فرش تمام ابریشم دستباف بدانید، توضیح داده ایم.

لینک مشاهده محصولات:
فرش دستباف، فرش دستباف ابریشم، فرش دورو دستباف، پشتی دستباف،
فرش ترکمن دستباف، تابلو فرش دستباف، فرش ماشینی

                  تلفن تماس: ۷۳۴۴ ۹۱۵ ۹۱۲ (۹۸+)

تشخیص فرش دستباف ابریشم

برای اینکه بتوانید فرش ابریشم خوبی را خریداری کنید، باید بدانید که چگونه یک فرش دستباف ابریشمی را از یک فرش معمولی تشخیص دهید. هنگامی که یک فرش تمام ابریشم را در کنار یک فرش معمولی قرار می دهید، به راحتی متوجه تفاوت آن ها خواهید شد. فرش تمام ابریشم از نظر زیبایی، الیاف، تعداد گره، رنگ و میزان نرمی بهتر از فرش های معمولی است و به راحتی می توان آن را از فرش های دیگر تفکیک کرد.

شناخت فرش تمام ابریشم دستباف امروزه آن قدر مهم است که حتی بسیاری از خریداران خارجی با قصد خرید این نوع فرش خودشان را به ایران می رسانند تا فرش را از نزدیک ببینند و از کیفیت آن مطمئن شوند.

هدف از خرید فرش ابریشمی

فرش تمام ابریشم دستباف

قبل از اینکه بخواهید یک فرش تمام ابریشم بخرید، باید ببنید که آیا اصلا این فرش برای شما مناسب است یا خیر.

به طور کلی افرادی که قصد خرید فرش های ابریشمی را دارند به دو دسته تقسیم می شوند. در دسته اول افرادی هستند که قصد خرید فرش تمام ابریشم دستباف را دارند و تنها به زیبایی و اصالت آن توجه می کنند و زیاد به بحث های مادی فرش توجه نمی کنند. اگر از این دسته افراد باشید، پیشنهاد می کنیم که به دنبال فرش های ظریف نروید؛ زیرا افرادی که فرش ابریشمی را فقط به دلیل زیبایی آن می خرند، معمولا از آن برای فرش زیر پا استفاده می کنند. فرش های ابریشمی ظریف درست است که زیبا تر هستند، اما باید این را بدانید که فرش های ابریشمی در صورتی که برای کف استفاده شوند به سرعت کثیف می شوند و به شست و شوی مداوم نیاز پیدا می کنند که همین باعث افت کیفیت آن ها می شود.

اما دسته دومی که قصد خرید فرش تمام ابریشم دستباف را دارند، معمولا اهداف مالی دارند؛ زیرا فرش های ابریشمی گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری هستند. فرش های ابریشمی یک محصول گران قیمت به حساب می آیند و هیچ وقت با گذر زمان ارزش خود را از دست نمی دهند. نوسانات ارزی نیز روی قیمت آن ها تاثیری نمی گذارد. همین دلیل است که باعث می شود فرش ابریشمی مانند خانه و طلا گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری باشد.

نکته ای که برای افراد دسته دوم در خرید فرش تمام ابریشم دستباف می توانیم بگوییم این است که این افراد از آن جایی که می خواهند از فرش به طور طولانی مدت نگهداری کنند، باید به فکر یک تابلو فرش باشند. استفاده از فرش بر روی دیوار به عنوان یک تابلو فرش کمک می کند تا کیفیت فرش در طولانی مدت حفظ شود.

مزایای فرش های تمام ابریشم دستباف

مزایای فرش های دستباف

  • اصلی ترین و مهم ترین مزیت فرش تمام ابریشم دستباف زیبایی و جذابیت بسیار بالای آن است.
  • فرش های ابریشم نسبت به دیگر مدل های موجود در بازار نازک تر هستند و قطر کمتری دارند. به همین دلیل بسیار لطیف، سبک و نرم هستند.
  • فرش های ابریشم درخشندگی بسیار زیادی دارند. درخشندگی این فرش ها به گونه است که با دیگر فرش ها متفاوت است و به راحتی می توان آن را تشخیص داد.
  • خبر خوبی که برای افراد مبتلا به آلرژی وجود دارد، این است که فرش های ابریشم حتی مدل های دستباف آن پرز ناچیزی دارند. همین باعث می شود که فرش تمام ابریشم دستباف را فرشی مناسب برای افراد مبتلا به آلرژی دانست.
  • فرش تمام ابریشم دستباف در برابر شست و شو مقاومت خوبی دارد و می تواند تا حد زیادی در برابر شست و شو کیفیت خود را حفظ کند.
  • نخ مورد نیاز ابریشم از پیله کرم ابریشم به دست می آید. به همین دلیل است که فرش تمام ابریشم را می توان محصولی کاملا طبیعی دانست.
  • فرش های تمام ابریشم با وجود اینکه نازک و سبک هستند؛ اما استحکام بسیار بالایی دارند. کیفیت و مقاومت این فرش ها چندین برابر فرش های معمولی مانند فرش های پشمی و نخی است. همین باعث می شود فرش ابریشم گزینه ای متفاوت از لحاظ مقاومت در بین تمامی فرش ها باشد.
  • فرش تمام ابریشم دستباف رج بسیار بالا تری دارد. دلیل این موضوع به نازکی و ظرافت نخ ابریشم بر می گردد.
  • فرش های ابریشمی رنگ لعابی دارند که توجه هر فردی را به سمت خود جلب خواهد کرد.
  • طیف رنگی فرش های ابریشم بسیار متنوع است. یکی از ویژگی های فوق العاده ای که فرش های ابریشم دارند این است که شما تنها با عوض کردن زاویه دید خود می توانید رنگ های متفاوتی از طیف های مختلف را در فرش ببینید.
  • کیفیت و ماندگاری بسیار بالا نیز یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های فرش ابریشمی است.
  • فرش های ابریشم به دلیل ویژگی های خاص خود بهتر می توانند طرح و نقش زیبای خود را نشان دهند و در خانه شما خود نمایی کنند.

نتیجه گیری

یکی از فرش های بسیار محبوبی که چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور طرفداران زیادی دارد، فرش تمام ابریشم دستباف است. این فرش ها قیمت بالایی دارند اما نسبت به هزینه ای که برای آن ها می کنید کیفیت فوق العاده ای را به شما می دهند که باعث می شود تا مدت زمانی طولانی بتوانید از آن ها بدون افت کیفیت استفاده کنید. علاوه بر این موارد زیبایی فرش ابریشمی در بین دیگر فرش ها مثال زدنی است. برای اینکه بهتر با فرش تمام ابریشم دستباف آشنا شوید، در این مقاله در مورد نکاتی که لازم است در رابطه با این فرش بدانید توضیح دادیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.